Thư viện Kỹ năng Tiếng Anh
Trong môi trường học tập và làm việc toàn cầu, tiếng Anh không chỉ là một ngôn ngữ giao tiếp, mà còn là công cụ để tiếp cận tri thức, công nghệ và cơ hội nghề nghiệp. Việc sở hữu kỹ năng tiếng Anh vững chắc giúp mỗi cá nhân tự tin hội nhập, nâng cao năng lực cạnh tranh và mở rộng mạng lưới kết nối quốc tế. Đề mục tài liệu kỹ năng tiếng Anh được thiết kế nhằm hỗ trợ người học phát triển toàn diện, từ giao tiếp cơ bản đến sử dụng tiếng Anh trong môi trường học thuật và chuyên môn.
Tổng quan về kỹ năng tiếng Anh
Kỹ năng tiếng Anh bao gồm các năng lực nghe, nói, đọc, viết và tư duy ngôn ngữ bằng tiếng Anh. Đây là những yếu tố cốt lõi để sử dụng tiếng Anh hiệu quả trong giao tiếp hằng ngày, trong học tập chuyên sâu và trong môi trường làm việc quốc tế.
Danh mục tài liệu bao gồm
- Tài liệu ngữ pháp cơ bản và nâng cao.
- Bộ luyện nghe và nói tiếng Anh.
- Sách luyện đọc hiểu và viết học thuật.
- Tài liệu luyện thi các chứng chỉ tiếng Anh quốc tế.
- Nguồn tài liệu thực hành giao tiếp và thuyết trình.
Tài liệu này sẽ giúp được gì cho bạn?
- Tiếp cận thông tin và tài liệu học thuật, chuyên môn quốc tế.
- Mở rộng cơ hội nghề nghiệp và học tập ở nhiều lĩnh vực.
- Tăng khả năng giao tiếp, hợp tác với đối tác và đồng nghiệp quốc tế.
- Hỗ trợ phát triển tư duy đa ngôn ngữ và khả năng thích ứng nhanh.
Tài liệu kỹ năng tiếng Anh được xây dựng để đáp ứng nhu cầu học tập đa dạng, từ người mới bắt đầu đến người muốn nâng cao chuyên sâu. Sự kết hợp giữa kiến thức ngôn ngữ, kỹ năng thực hành và định hướng ứng dụng sẽ giúp bạn phát triển toàn diện, sẵn sàng hội nhập và chinh phục những mục tiêu lớn trong học tập và sự nghiệp.
-
The current study aimed to investigate the effectiveness of using "Baamboozle" in enhancing student participation in EMI classes at a public university in Vietnam. Specifically, this study was conducted over ten weeks and used research tools including a questionnaire survey of 50 students and classroom observation.
9p
vijiraiya
19-05-2025
1
1
Download
-
This study aims to explore the spaces for English practice deployed at this institution and teachers’ perceived constraints on such environments. This study drew on a critical analysis of language-related policies, annual internal reports and website posts, and interview data with 10 fulltime English teachers at the university.
9p
vijiraiya
19-05-2025
2
1
Download
-
This study is aimed to identify how first-year English-majored students at a Vietnam university might use notetaking to enhance their Englishlanguage receptive skills. In order to achieve this objective, data from a focus group interview of three research participants were collected and analysed through theme-based coding methods.
7p
visarada
28-04-2025
2
2
Download
-
Accordingly, there is a negative relationship between TA and student achievement. Academic under-achievement has been more prevalent among high-test anxiety students. Therefore, understanding test anxiety from students’ perspective would contribute to reducing negative TA and enhancing positive performance. This study aims to investigate TA among English-major students at Thuyloi University on the basis of worry, emotionality, interference, and lack of confidence.
3p
vimaito
11-04-2025
1
1
Download
-
This study aims to investigate the second-year Englishmajor students’ willingness towards CL at Thuyloi University. Specifically, the research answers the following questions: What are advantages and disadvantages of CL, from students’ perspective? What are their attitudes towards CL? Are they skilled and willing to practice CL?
3p
vimaito
11-04-2025
1
1
Download
-
This study utilized a quantitative approach with a survey questionnaire. The questionnaire, which was modified from the Basic Psychological Need Satisfaction and Frustration Scale (BPNSNF) by Van Der Kaap-Deeder et al. (2015), included 4 questions for providing informed consent before conducting the research together with collecting participants’ personal information, and 8 five-point Likert items.
3p
vimaito
11-04-2025
3
1
Download
-
Bài phân tích này lý giải hiện tượng thành công của môn tiếng Anh trong giáo dục THPT thông qua đề án “Dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2008 - 2020” của Thủ tướng Chính phủ và từ đó đề xuất phương án cải thiện chất lượng của việc học ngoại ngữ trong tương lai.
9p
viuzumaki
28-03-2025
4
1
Download
-
The results show that students who studied the adapted version of the textbook performed better than their peers did without it. Though other uncontrollable factors are considered, the data and the teacher's perspective suggest that textbook adaptation can bolster students’ language proficiency.
10p
tuetuebinhan000
23-01-2025
4
1
Download
-
This study examines cultural representation in the reading sections of an ELT textbook for 6th graders in Vietnam, employing two frameworks by Cortazzi & Jin (1999) and Moran (2001). The findings reveal that while the textbook attempts to cover a range of cultural sources and dimensions, it only skims the surface, with a predominant focus on source culture and a notable underrepresentation of target culture.
8p
tuetuebinhan000
23-01-2025
5
0
Download
-
Boredom can pose many negative impacts on students' academic performance as well as their quality of life. This study investigated the prevalence of academic boredom among English majors at Nong Lam University and its contributing factors using a quantitative research method.
10p
tuetuebinhan000
23-01-2025
4
1
Download