Thư viện TOEFL - IELTS - TOEIC
-
This study investigates the vocabulary learning practices of 50 non-English major university students, focusing on their study frequency, preferred learning methods, and perceived effectiveness. The findings reveal that only 15 out of 50 students engage in self-study at home, with 6 students maintaining a daily learning routine.
9p
vijiraiya
19-05-2025
3
1
Download
-
This research explores the difficulties encountered by non-English major students while getting ready for the VSTEP speaking test at a university in Vietnam. A total of fifty-two intermediate-level students, comprising 12 juniors and 40 seniors, took part in a survey evaluating their views on the test, challenges in preparation, and obstacles to performance.
9p
vijiraiya
19-05-2025
1
1
Download
-
This qualitative study scrutinize scommon factors influencing ICT integration among university-level EFL teachers in a Vietnamese context. Drawing on semi-structured interviews with six instructors, this study identified four primary determinants: teachers' attitudes toward ICT integration, digital literacy, technological infrastructure, and institutional support.
13p
visarada
28-04-2025
1
1
Download
-
This study aims at exploring the causes and impacts of speech errors in spontaneous speech produced by Vietnamese EFL learners, with both qualitative and quantitative approaches. The results of the study showed that the major causes of speech errors were LI interference, cognitive overload, and lack of exposure to real life English conversations.
15p
visarada
28-04-2025
1
1
Download
-
This study examines EFL lecturers perceptions of factors. influencing online teaching quality at a university in the Mekong Delta, Vietnam. Using a quantitative approach, data were collected from 13 lecturers through a structured questionnaire and analyzed using descriptive statistics.
10p
visarada
28-04-2025
1
1
Download
-
Pronunciation is a vital component of English language acquisition, significantly influencing students’ engagement in effective communication during. This study aims to explore the pronunciation challenges encountered by first-year students who are not majoring in English in a university located in Hanoi.
11p
visarada
28-04-2025
1
1
Download
-
This paper aims to find out what DI is and explore its benefits and challenges as a teaching approach for mix-level EFL classrooms, and thereby discussing its prospective application in the context of Vietnamese universities.
3p
vimaito
11-04-2025
2
1
Download
-
This research explores perceptions of EFL teachers on the benefits and challenges of using Artificial Intelligence (AI) in their EMI classes, which will help consolidate theories related to using AI in EMI in general and shed better light on the situation of teaching EMI in Vietnam.
3p
vimaito
11-04-2025
2
1
Download
-
Tài liệu "Bộ từ vựng nói IELTS speaking" dành cho các bạn học sinh, sinh viên đang luyện thi IELTS đặc biệt ở kỹ năng Speaking. Tài liệu tổng hợp các cụm từ vựng thông dụng, học thuật theo từng chủ đề thường gặp trong bài thi nói, giúp người học cải thiện khả năng diễn đạt và đạt điểm cao hơn. Hy vọng với tài liệu này sẽ hữu ích với các bạn ôn thi THPT Quốc Gia sắp tới. Mời các bạn cùng tham khảo các bài tập để nâng cao vốn từ vựng và phản xạ trong giao tiếp tiếng Anh.
47p
tinhtamdacy444
03-04-2025
6
4
Download
-
Nghiên cứu "Một số phương pháp giảng dạy nhằm nâng cao kỹ năng nghe theo định hướng TOEIC cho người học trình độ sơ cấp" tập trung phân tích thực trạng và đề xuất một số phương pháp giảng dạy kỹ năng nghe tiếng Anh theo định hướng TOEIC cho người học trình độ sơ cấp. Bên cạnh đó, nghiên cứu phân tích các nhân tố ảnh hưởng như đặc điểm bài thi TOEIC, phương pháp giảng dạy hiện tại, tài liệu học tập và thời gian luyện tập.
7p
tuongmotranh
18-03-2025
2
2
Download